پکیج افزونه وردپرس - صدها افزونه پرمیوم و راستچین (اورجینال) را با یک صدم قیمت سایر مارکت‌ها دانلود کنید... دیجیتس - دکان - یوست - رنک مث و...
راه حل تست شده مشکل جلوگیری از تغییر سایز تصاویر بزرگ در وردپرس

#1 تنها راه حل تست شده مشکل جلوگیری از تغییر سایز تصاویر بزرگ در وردپرس (جلوگیری از Scale عکس بزرگ در وردپرس)

مشکل جلوگیری از تغییر سایز تصاویر بزرگ در وردپرس دقیقا چیست؟

اول لازم است که با مفهوم Scale تصاویر و علت انجام آن توسط وردپرس آشنا شوید؛ تا بدانید که اصلا آیا عمل مشکل جلوگیری از تغییر سایز تصاویر بزرگ در وردپرس؛ برای شما مشکل هست یا نیست؟

مفهوم Scale تصاویر چیست؟

معمولاً در زمینه‌ی تصاویر دیجیتال، scale به مفهوم تغییر اندازه‌ی (اندازه‌بندی) تصویر می‌باشد. به عبارت دقیق‌تر، scale توانایی تغییر ابعاد تصویر اصلی با حفظ نسبت عرض و طول اصلی تصویر را مشخص می‌کند. در غالب موارد، scale تصاویر به صورت خطی انجام می‌شود، به این معنی که ابعاد تصویر خطی٬ نصف یا دو برابر می‌شود. اما برای بهتر نمایش دادن تصویر در بعضی موارد، ممکن است نسبت‌های غیر خطی نیز استفاده شوند تا ابعاد تصویر را تنظیم کنند.

چرا وردپرس تصاویر بزرگ را scale و کوچک می کند؟

وردپرس تصاویر را به دو دلیل ممکن است scale و کوچک کند:

1. بهینه سازی: وردپرس سعی می کند تا تصاویر را بهینه سازی کرده و حجم آنها را کم کند تا بارگذاری صفحه سریعتر انجام شود. با کوچک کردن تصاویر، از فضای اضافی در سرور استفاده نموده و میزان استفاده از پهنای باند را نیز کاهش می دهد.

2. پذیرش: تصاویر بزرگ ممکن است صفحه ای که در آن قرار دارند را بیش از حد پر کنند و بر طراحی صفحه تاثیر متجاوزی بگذارند. بنابراین، وردپرس ممکن است تصاویر را scale و تغییر سایز دهد تا با اندازه مناسبی در صفحه نمایش شوند و تجربه کاربر را بهبود ببخشند.

آیا scale تصاویر موجب افت کیفیت می شود؟

بله، مقیاس‌بندی یا scale کردن تصاویر ممکن است منجر به افت کیفیت آنها شود. زمانی که یک تصویر را بزرگتر یا کوچکتر می کنید، تعداد پیکسل های موجود در تصویر تغییر می کند. این می تواند منجر به از دست رفتن جزئیات و وضوح تصویر شود. همچنین، به دلیل کاهش تعداد پیکسل ها، ممکن است تصویر ظاهری خشن و پیکسلی داشته باشد. کیفیت تصویر نیز به میزان اختلاف در اندازه اصلی و اندازه جدید بستگی دارد؛ به عنوان مثال، هنگام تغییر تصویر به اندازه بزرگتر، از دست رفتن جزئیات و وضوح بیشتری در مقایسه با تغییر آن به اندازه کوچکتر خواهید داشت. برای جلوگیری از افت کیفیت، بهتر است از نرم‌افزارها و تکنیک‌های ویژه‌ای مانند روش‌های تغییر اندازه تصویر محافظت شود تا نسبت به تغییر اندازه تصویر به طور دقیق مراقبت شود. لذا ممکن است که شما به «جلوگیری از تغییر سایز تصاویر بزرگ در وردپرس» نیاز داشته باشید.

آیا من نیاز به جلوگیری از تغییر سایز تصاویر بزرگ در وردپرس دارم؟

اگر شما تصاویر بسیار بزرگی را نیاز دارید که در مقالات یا بخش‌های مختلف وردپرس استفاده کنید؛ قطعا نیاز دارید که به جلوگیری از تغییر سایز تصاویر بزرگ در وردپرس بپردازید.

سر شما را درد نیاورم این کار بسیار راحت است:

1. به کنترل پنل هاست خود بروید و بعد به قسمت مدیریت فایل بروید (در cPanel قسمت File Manager)

2. به پوشه wp-content/theme/theme-name بروید (theme-name نام پوشه قالب شما است)

3. فایل توابع قالب خود را باز کنید (اکثر قالب های کد نشده فایل functions.php دارند و قالب های کد شده یک فایل مخصوص دارند که در مستندات راهنمای خود به شما معرفی کردند مثلا custom-function.php)

4. خط کد زیر را در انتهای آن دقیقا قرار دهید (Copy & Paste کنید)

add_filter( ‘big_image_size_threshold', ‘__return_false' )

5. فایل را ذخیره کنید.

 

کارهای بالا را در خود وردپرس نیز می توانید انجام دهید ولی توصیه نمی کنم. اگر خواستید در وردپرس ویرایش کنید کافی است به بخش نمایش > ویرایشگر پوسته بروید و سپس فایل توابع قالب را ویرایش کنید و کد بالا را اضافه کنید. با این کار مشکل جلوگیری از تغییر سایز تصاویر بزرگ در وردپرس (جلوگیری از Scale عکس بزرگ در وردپرس) کاملا حل می‌شود.

تنها راه حل تست شده مشکل جلوگیری از تغییر سایز تصاویر بزرگ در وردپرس (جلوگیری از Scale عکس بزرگ در وردپرس)

منابع:

○ تجربیات شخصی

فلیپر کد

 

آموزش طراحی سایت با وردپرس بدون هیچگونه کدنویسی

فیلم زیر را ببین تا بدونی که بدون کد نویسی و نیاز به برنامه نویس می‌توانی یک سایت عالی برای خودت طراحی کنی. فقط اراده کن و آموزش ببین.

محصولات

اخبار و مقالات آموزشی

محمد رضا صفرنواده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

99٪ 499,000تومان
ناموجود
71٪ 579,000تومان
299,000تومان
20٪ 199,000تومان
499,000تومان
199,000تومان
199,000تومان
199,000تومان
199,000تومان
99,000تومان
55٪ 148,500تومان
سبد خرید