پکیج افزونه وردپرس - صدها افزونه پرمیوم و راستچین (اورجینال) را با یک صدم قیمت سایر مارکت‌ها دانلود کنید... دیجیتس - دکان - یوست - رنک مث و...
استخدام با ICDL بسیار آسان‌تر و احتمال پذیرش شما بیشتر است.

استخدام با ICDL ! پاسخ 7 سئوال مهم

آیا استخدام با ICDL ممکن است؟ اصلا مدرک ICDL به چه دردی می خورد؟

ICDL (International Computer Driving License) یک مدرک بین المللی است که مهارت های کامپیوتری و تکنولوژی اطلاعات را به افراد آموزش می دهد. این مدرک به شما کمک می کند تا مهارت های اساسی مورد نیاز برای استفاده از رایانه و نرم افزارهای مختلف را به درستی فرا بگیرید و استخدام شما با ICDL آسان‌تر خواهد بود.

درباره استفاده از مدرک ICDL، باید گفت که این مدرک می تواند در بسیاری از زمینه ها و شغل ها مفید باشد. با داشتن مدرک ICDL، شما می توانید به عنوان یک فرد ماهر در استفاده از رایانه و نرم افزارهای پرکاربرد شناخته شوید. این می تواند در جستجوی کار، ارتقاء شغلی و افزایش قابلیت های شخصی و حرفه ای شما موثر باشد و لذا احتمال استخدام با ICDL بیشتر خواهد بود.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و استفاده گسترده از رایانه ها در زندگی روزمره و محیط کار، داشتن مهارت های کامپیوتری اساسی امری ضروری است. مدرک ICDL به شما این امکان را می دهد که به طور مستقل و مطمئن تر از رایانه و نرم افزارها استفاده کنید و در محیط کار و زندگی شخصی خود بهتر عمل کنید.

بنابراین، مدرک ICDL می تواند به شما در بهبود مهارت های کامپیوتری، افزایش اشتغالزایی و پیشرفت حرفه ای کمک کند.

سرفصل آموزش ICDL - مهارت هایی که در دوره ICDL یاد می گیرید. استخدام با ICDL بسیار آسان‌تر است.

چرا استخدام با ICDL راحت‌تر است؟

اگر به دنبال یک کار اداری چه در شرکت‌های دولتی و یا خصوصی هستید و یا حتی به دنبال دورکاری هستید؛ نیاز دارید که با کامپیوتر (رایانه) کار کنید؛ چرا؟ چون در هر شرکتی بروید به 7 مهارت نیاز دارید:

  1. شناخت کامپیوتر و مبانی فناوری اطلاعات
  2. کار با ویندوز
  3. کار با اینترنت (جستجو، ثبت نام، خرید اینترنتی ، …)
  4. تایپ و صفحه آرایی
  5. ساخت ارائه برای نمایش نتایج کار به مدیران میانی و سطح بالا
  6. انجام یکسری محاسبات
  7. ذخیره اطلاعات ، جستجو و گزارشات چاپی

این 7 مهارت همه در دوره ICDL تعریف و آموزش داده می‌شود و چون شرکت‌ها مهارت ICDL را به عنوان یک شرط استخدام مطرح می‌کنند؛ استخدام با ICDL راحت تر است.

 

من یک مقداری آفیس و ویندوز را بلدم؛ آیا بازهم برای استخدام به دوره ICDL نیاز دارم؟

اگر شما از پس کارهای خودتان در کامپیوتر بر می‌آیید دلیلی نیست که شما به ICDL نیاز ندارید؛ در ICDL تکنیک‌هایی را یاد می‌گیرید تا کارها را خیلی راحت‌تر انجام دهید. مثلا اگر مدیر به شما بگوید که برای 1000 نفر دعوت نامه بسازید که اسم هر نفر هم در آن چاپ شده باشد چطور این کار را انجام می‌دهید؟ یا اگر به شما بگوید که اطلاعات مشتریان را ذخیره کنید و در هر تماس بر مبنای خرید مشتری حداکثر درصد تخفیف را مشخص کنید؛ چگونه این کار را انجام می‌دهید؟ استخدام با ICDL برای شما راحت‌تر صورت می‌پذیرد چون این تکنیک‌ها را خوب یاد گرفته‌اید.

قبول کردم که استخدام با ICDL راحت‌تر است؛ چگونه مدرک ICDL بگیرم؟

شما باید در دوره ICDL شرکت کنید و این 7 مهارت را یاد بگیرید؛ حال دو نوع گواهینامه می‌توانید دریافت کنید:

  1. گواهی شرکت در دوره آموزشی ICDL
  2. گواهی کسب مهارت ICDL

ما در WPersian.com هر دو نوع گواهینامه را ارائه می‌کنیم. در صورت نیاز پس از تهیه و مشاهده دوره ICDL؛ برای اخذ گواهینامه ICDL اینجا کلیک کنید.

گواهینامه ICDL فارسی و انگلیسی WPersain

در مصاحبه استخدام تاثیر گواهینامه ICDL چقدر است؟

مدرک ICDL برای تقویت رزومه شما کاربرد دارد؛ یک امتیاز مثبت در کنار امتیازهای دیگر محسوب می‌شود. از طرف دیگر ICDL یک مدرک با کلاس و شیک است که با کمی تلاش می‌توانید آن را اخذ کنید؛ پس چرا از رقبا عقب بیافتید؟

فکر کنید شما در این 7 مهارت عالی باشید و مدرک نداشته باشید؛ در روز مصاحبه کاری در برابر کسی که این مدرک را دارد شما چه جایگاهی دارید؟  در روز مصاحبه یکی از عوامل موثر در استخدام رزومه شما است چون وقت ندارند که از شما امتحان عملی بگیرند! البته این صحبت های من برای استخدام در سال‌های اولیه اشتغال است که باید پر قدرت شروع کنید و اگر نه بعدا اگر خوب کار کرده باشید این اسم شما است که خود اعتبار برای کار بعدی است و معمولا برای افراد برند و قوی اصلا رزومه درخواست نمی‌شود. ولی تا به آنجا برسید حتما به ICDL نیاز دارید.

در بازار استخدام واقعی آیا به ICDL نیاز دارم؟

یک جستجو اگر در گوگل انجام دهید با هزاران سایت آگهی استخدام مواجه خواهید شد که در آن‌ها کارفرما مهارت ICDL و یا مدرک ICDL را به عنوان پیش شرط استخدام درخواست کرده است به طوری که می‌توانیم بگوییم ICDL و استخدام تقریبا به هم گره خورده است :

ICDL و استخدام - آیا در آگهی استخدام مدرک ICDL را کارفرما می‌خواهد؟

 

منابع

○ تجربیات شخصی

موسسه ICDL

 

آموزش ICDL – گواهینامه بین المللی کاربری کامپیوتر با یادگیری 7 مهارت اساسی

با دوره آموزش ICDL در 12 ساعت مبانی IT ، ویندوز 11 ، اینترنت و مهندسی جستجو، آفیس 2021 (ورد، اکسل، پاورپوینت و اکسس) را یادبگیر و گواهینامه دریافت کن. فیلم 2 دقیقه‌ای زیر را ببین تا بیشتر با دوره آموزش ICDL و کاربرد آن آشنا بشی



محصولات

اخبار و مقالات آموزشی

محمد رضا صفرنواده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

99٪ 499,000تومان
ناموجود
71٪ 579,000تومان
299,000تومان
20٪ 199,000تومان
499,000تومان
199,000تومان
199,000تومان
199,000تومان
199,000تومان
99,000تومان
55٪ 148,500تومان
سبد خرید