پکیج افزونه وردپرس - صدها افزونه پرمیوم و راستچین (اورجینال) را با یک صدم قیمت سایر مارکت‌ها دانلود کنید... دیجیتس - دکان - یوست - رنک مث و...

آموزش Format Painter در ورد | رتبه 1 انتقال سریع استایل در Word

چرا به آموزش Format Painter نیاز دارید؟ (کاربرد فرمت پینتر Word)

Format Painter در نرم افزار Ms Word یک ابزار است که به کاربر اجازه می‌دهد فرمت‌های مختلف را از یک قسمت از متن یا شیء به قسمت دیگری از متن یا شیء دیگر منتقل کند. این ابزار بسیار مفید است زیرا کاربر می تواند فرمت‌های طرح، رنگ، اندازه، فونت، تورفتگی و… را به راحتی از یک قسمت از سند به قسمت دیگر منتقل کند، بدون نیاز به تغییر تنظیمات دستی. با استفاده از Format Painter، کاربر می‌تواند ظاهری یکسان و متناسب در سند خود ایجاد کند و زمان زیادی روی فرمت‌بندی حذف می‌شود. البته همانطور که در مقاله «آموزش آماده سازی محیط سند Word برای تایپ پایان نامه در 7 گام | طرح اولیه ورد و استایل (Document Style)» گفتیم شما بهتر است که همان ابتدای مقاله استایل کلی مقاله را تنظیم کنید تا سند شما استاندارد و تمیز باشد.

آشنایی با مفهوم اصطلاح Style (استایل) و کاربرد آن در آموزش Format Painter

اصطلاح “استایل” در ورد مایکروسافت به معنای تنظیمات و قالب‌های ظاهری است که بر روی یک متن قابل اعمال است. این تنظیمات شامل فونت، اندازه فونت، رنگ متن، فاصله بین خطوط، تراز متن و سایر ویژگی‌های ظاهری هستند. با استفاده از استایل‌ها، می‌توان به طور همزمان تمامی قسمت‌های متنی یک سند را تغییر داد یا تنظیم کرد. با آموزش Format Painter به راحتی استایل یک بخش سند ورد را به بخش دیگر کپی کنید.

آموزش Format Painter – فرمت پینتر در نرم افزار MS Word بر روی چه مواردی قابل استفاده است؟

در مقاله آموزش Format Painter در نرم افزار MS Word باید بگوییم که این قابلیت عادی بر روی چندین مورد قابل استفاده است. این ابزار به شما امکان می دهد تنظیمات فرمت را از یک قسمت از متن (مانند یک عبارت، یک پاراگراف یا یک سبک خاص) را به قسمت دیگری از متن منتقل کنید. با کلیک بر روی دکمه Format Painter ، تنظیمات فرمت انتخاب شده به بخش دیگری از متن، که شامل متن، شیئ گرافیکی، تصاویر یا جداول باشد، اعمال می شود.

از جمله مواردی که می توانید از Format Painter در MS Word استفاده کنید عبارت مورد نظر، پاراگراف، عنوان، جدول، شیئ گرافیکی (مانند تصویر یا نمودار) و یا هر بخش دلخواه دیگری از متن است. با استفاده از این ابزار، می توانید فرمت متن را بر حسب نیاز خود تغییر دهید و از تمام صفات فرمتی (مانند قلم، اندازه، رنگ و سبک متن) برای بخش دیگری از متن نیز استفاده کنید.

آموزش  Format Painter به صورت تصویری و مرحله به مرحله

قابلیت Format Painter در ورد مایکروسافت در تمام نسخه‌های این نرم افزار موجود است، از ورد 97 تا جدیدترین نسخه یعنی ورد 2021. توانایی این ابزار در کپی و اعمال قالب استایل، فونت، سایز متن و دیگر ویژگی‌های قالب‌بندی را در متن یا اشیاء دیگری که انتخاب شده‌اند، فراهم می‌کند. این ویژگی به صورت پیش‌فرض در رابط کاربری ورد در دسترس قرار دارد و می‌توان آن را از نوار ابزار Formatting معمولا در سطر بالایی صفحه‌ی ورد استفاده کرد. Formatting بر روی منوی اصلی Home موجود است.

Format Painter گزینه­ای کاربردی است که سال­ها است در آفیس حضور دارد ولی افراد زیادی از آن استفاده نمی کنند. این گزینه فرمت انتخاب شده را به مقصد شما منتقل می کند.

آموزش کار با Format Painter در ورد (فرمت پینتر مایکروسافت Word)

  1. متنی را که می خواهید فرمت آن را منتقل کنید انتخاب کنید.
  2. بر روی کلید Format Painter کلیک کنید.
  3. متن مقصد را انتخاب کنید.

منابع آموزش Format Painter

○ تجربیات شخصی

کاستوم گاید

 

آموزش ICDL – گواهینامه بین المللی کاربری کامپیوتر با یادگیری 7 مهارت اساسی

با دوره آموزش ICDL در 12 ساعت مبانی IT ، ویندوز 11 ، اینترنت و مهندسی جستجو، آفیس 2021 (ورد، اکسل، پاورپوینت و اکسس) را یادبگیر و گواهینامه دریافت کن. فیلم 2 دقیقه‌ای زیر را ببین تا بیشتر با دوره آموزش ICDL و کاربرد آن آشنا بشی



محصولات

اخبار و مقالات آموزشی

محمد رضا صفرنواده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

63٪ قیمت اصلی 797,000تومان بود.قیمت فعلی 297,000تومان است.
99٪ قیمت اصلی 49,900,000تومان بود.قیمت فعلی 499,000تومان است.
ناموجود
1,990,000تومان
299,000تومان
20٪ قیمت اصلی 249,000تومان بود.قیمت فعلی 199,000تومان است.
499,000تومان
199,000تومان
199,000تومان
199,000تومان
199,000تومان
99,000تومان
55٪ قیمت اصلی 330,000تومان بود.قیمت فعلی 148,500تومان است.
سبد خرید