پکیج افزونه وردپرس - صدها افزونه پرمیوم و راستچین (اورجینال) را با یک صدم قیمت سایر مارکت‌ها دانلود کنید... دیجیتس - دکان - یوست - رنک مث و...
آموزش فونت ورد (Word) به صورت کامل

آموزش فونت ورد به صورت کاربردی و کامل

آموزش فونت ورد! اصلا فونت چیست؟

فونت به صورت کلی از مجموعه ای از حروف و نمادهایی است که به یک الفبای خاص تعلق دارد و به طور هنری طراحی شده است. یک فونت عموماً شامل سایز، شکل و ویژگی های دیگری برای حروف است که با استفاده از آن امکان نوشتن متن های متنوع و زیبا فراهم می شود. برخی از فونت های معروف انگلیسی عبارتند از Times New Roman، Arial، Calibri و Helvetica. همچنین، در دنیای دیجیتال می توانید فونت های خاص و منحصر به فرد را از طریق اینترنت دریافت کرده و بر روی کامپیوتر یا سایر دستگاه های مورد استفاده خود نصب کنید.

آموزش تنظیم فونت در ورد

آموزش فونت ورد و یادگیری آن بسیار مهم است، چون هر روز  و هر لحظه در Word با آن کار دارید.

این بخش از برگه Home در ورد برای تنظیم فونت متن به کار می رود. برای استفاده از این قسمت متن خود را انتخاب کنید و بعد با گزینه های این قسمت تغییرات دلخواه خود را اعمال کنید:

در تصویر اینفوگرافیک زیر آموزش فونت ورد را به صورت کامل مشاهده می‌کنید:

اینفوگرافیک آموزش فونت ورد (Word) به صورت کامل

توجه در هر قسمتی که متنی وجود دارد (جعبه متن ، جدول ، متن درون هنرهوشمند ، چارت و…)  می توانید آن را انتخاب و از این گزینه ها استفاده کنید.

یکی دیگر از روش های تغییر سریع فونت این است که متن را انتخاب کنید ، بلافاصله بالای آن کادر خلاصه تغییر متن ظاهر می شود و از آن طریق می توانید ویژگی های فونت را تغییر دهید:

آموزش فونت ورد

چگونه به تنظیم فونت ورد بپرداریم؟

معرفی بهترین فونت های فارسی و کاربرد هر کدام

در این قسمت از مقاله آموزش فونت ورد می‌خواهیم با بهترین فونت‌های فارسی که مخصوصاً برای استفاده در طراحی وب و چاپ توصیه می‌شوند؛ آشنا شوید. برترین فونت‌های فارسی عبارتند از:

1. فونت‌های ایران سنس: این مجموعه شامل فونت‌های بسیاری مانند IRANSans، IRANSansWeb، IRANSans-Bold، IRANSans-Light و غیره است. این فونت‌ها روی خوانایی قوی تمرکز کرده‌اند و بهترین فونت‌هایی هستند که برای استفاده در وب و چاپ توصیه می‌شوند. در صورت تمایل برای مشاهده نمونه و وزن‌های مختلف فونت ایران سنس و دانلود فونت ایران سنس اینجا کلیک کنید.

2. فونت‌های سری B : این مجموعه شامل فونت‌هایی مانند BNazanin، BNazaninBold، B Zarو غیره است. این فونت‌ها طرحی سنتی و کلاسیک دارند. ما برای شما دانلود پکیج 120 فونت فارسی را به صورت رایگان فراهم کردیم. برای دانلود رایگان فونت های فارسی  اینجا کلیک کنید.

3. فونت‌های شیک: این مجموعه شامل فونت‌هایی شامل Samim، Sahel، Shabnam و غیره است. این فونت‌ها طراحی زیبا و شفاف دارند و به خوبی برای استفاده در طراحی وب و چاپ مناسب هستند.

4. فونت‌هایی با فوندانت استاندارد: این مجموعه شامل فونت‌هایی مانند Tahoma، Arial، Helvetica و غیره است. این فونت‌ها فوندانت استاندارد دارند و برای استفاده در طراحی وب، چاپ و متن‌های طولانی مناسب هستند.

مهم است به ترتیب مناسب استفاده شود. بیشتر این فونت‌ها رایگان و در دسترس هستند و می‌توانید آن‌ها را از وبسایت‌ها و منابع طراحی دانلود کنید. البته برخی از فونت‌ها مانند ایران سنس لایسنس دارند و باید مجوز آن ها را خریداری کنید.

آموزش نصب فونت در ویندوز

برای نصب یک فونت در ویندوز، شما می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

1. دانلود فونت: ابتدا فونت مورد نظر خود را از یک سایت معتبر دانلود کنید. معمولاً فایل فونت به صورت یک فایل ZIP فشرده شده است.

2. استخراج فایل فونت: پس از دانلود، فایل ZIP را با استفاده از یک نرم افزار فشرده سازی مثل WinRAR یا 7-Zip باز کنید. پوشه‌ای با نام فونت (یا همان نام فونت) از درون فایل ZIP استخراج خواهد شد.

3. باز کردن پنجره فونت: روی فایل فونت کلیک راست کنید و گزینه “Open” (باز کردن) را انتخاب کنید. یک پنجره جدیدی با جزئیات فونت باز خواهد شد.

4. نصب فونت: در پنجره فونت، بالای صفحه نرم افزار، گزینه “Install” (نصب) را بیابید و کلیک کنید. در صورتی که این گزینه وجود نداشت، گزینه “Install” را در منوی بالای صفحه اصلی ویندوز (File، Edit، View، dll.) پیدا کنید و کلیک کنید.

5. تایید نصب: پس از کلیک بر روی گزینه “Install”، فونت در سیستم به طور خودکار نصب خواهد شد. شما ممکن است نیاز به تأیید اجازه دسترسی مدیر داشته باشید.

پس از اطمینان از نصب موفقیت آمیز فونت، شما می‌توانید از آن در تمامی برنامه‌ها و نرم افزارها استفاده کنید.

 

منابع

○ تجربیات شخصی

کامپیوتر هوپ

 

آموزش ICDL – گواهینامه بین المللی کاربری کامپیوتر با یادگیری 7 مهارت اساسی

با دوره آموزش ICDL در 12 ساعت مبانی IT ، ویندوز 11 ، اینترنت و مهندسی جستجو، آفیس 2021 (ورد، اکسل، پاورپوینت و اکسس) را یادبگیر و گواهینامه دریافت کن. فیلم 2 دقیقه‌ای زیر را ببین تا بیشتر با دوره آموزش ICDL و کاربرد آن آشنا بشی



محصولات

اخبار و مقالات آموزشی

محمد رضا صفرنواده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

63٪ قیمت اصلی 797,000تومان بود.قیمت فعلی 297,000تومان است.
99٪ قیمت اصلی 49,900,000تومان بود.قیمت فعلی 499,000تومان است.
ناموجود
1,990,000تومان
299,000تومان
20٪ قیمت اصلی 249,000تومان بود.قیمت فعلی 199,000تومان است.
499,000تومان
199,000تومان
199,000تومان
199,000تومان
199,000تومان
99,000تومان
55٪ قیمت اصلی 330,000تومان بود.قیمت فعلی 148,500تومان است.
سبد خرید