پکیج افزونه وردپرس - صدها افزونه پرمیوم و راستچین (اورجینال) را با یک صدم قیمت سایر مارکت‌ها دانلود کنید... دیجیتس - دکان - یوست - رنک مث و...

آموزش رابط کاربری ورد (Word UI) و بخش های مختلف آن

آشنایی با محیط ورد و آموزش رابط کاربری ورد – با محیط Word آشنا شوید
آشنایی با محیط ورد و آموزش رابط کاربری ورد - با محیط Word آشنا شوید

برای آموزش رابط کاربری ورد، در ساده ترین نگاه از بالا تا پایین صفحه Word را می توان به 6 قسمت تقسیم کرد :

  1. نوار عنوان : این بخش شامل 3 قسمت دکمه ها(شامل دکمه­های بستن صفحه ، Minimize (کوچک کردن صفحه در Taskbar ویندوز) و دکمه Maximize بزرگ کردن پنجره)، نام سند شما و دکمه های پرکاربرد مانند Save(ذخیره ، Undo , Redo و … می باشد.
  2. Ribbonها (برگه­ها) : بخش­هایی هستند که کارهای مختلف در دسته بندی
    شده اند ، به عنوان مثال کارهایی مانند ذخیره کردن ، باز کردن ، چاپ در برگه فایل و کارهایی مانند درج جدول ، عکس و نمودار در برگه Insert قرار دارد.

 

  1. Navigation : بخش ناوبری شما است ! هنگامی که یک سند منظم ایجاد کنید فهرست مطالب شما در این قسمت در دسترس شما است و به راحتی می توانید به مکان مورد نظر بروید. البته در این برگه امکان جستجو مطلب نیز به آسانی فراهم شده است. در آینده راجع به این بخش بیشتر صحبت خواهیم کرد.
  2. محیط تایپ : اینجا کاغذ شما است و هر آنچه که در آن درج می کنید (به غیر از موارد خاص مانند Commentها) چاپ خواهد شد.
  3. Layout و Zoom : در این قسمت طرح بندی های مختلف محیط Word که در آینده توضیح داده خواهد شد + بزرگنمایی (Zoom) صفحه قرار دارد.
  4. بخش آمار : در این بخش شماره صفحه جاری سند ، تعداد کل صفحات ، تعداد کلمات و زبان فعلی صفحه کلید قرار دارد.

تا اینجای درس با آموزش رابط کاربری ورد، کمی با این نرم افزار کاربردی مایکروسافت آشنا شدید. در ادامه تب های ورد را خدمتتان معرفی می کنیم.

آموزش رابط کاربری ورد و آشنایی با کاربرد برگه های ورد (تب ورد)

  • برگه File : این برگه برای ذخیره ، بازیابی ، چاپ و تولید خروجی کاربرد دارد.
  • برگه Home : این برگه برای تنظیمات متن ، Cut ، Copy ، Paste ، تنظیمات پاراگراف ، استایل ها و جستجو کاربرد دارد.
  • برگه Insert : این برگه برای درج کاور صفحه ، صفحه خالی ، جدول ، تصویر ، اشکال هندسی ، مدل های 3 بعدی ، Smart Art ، چارت ، لینک ، بوک مارک ، مرجع متقابل ، توضیحات ، هدر ، فوتر ، اشیاء متنی (جعبه متن ، WordArt ، تاریخ و ساعت ، …) ، فرمول های علمی و نشانه ها کاربرد دارد.
  • برگه Design : این برگه برای تنظیمات مربوط به قالب سند ، واترمارک ، رنگ بندی ، رنگ صفحه و کادر صفحه کاربرد دارد.
  • برگه Layout : این برگه برای تنظیمات طرح بندی سند شامل مارجین  ، جهت صفحه ، اندازه برگه ، ستون بندی ، جدا کننده ها ، شماره خطوط ، تو رفتگی ها کاربرد دارد.
  • برگه References: این برگه برای ساخت فهرست مطالب ، پاورقی ، فهرست اشکال ، ایندکس سازی و مواردی از این دست کاربرد دارد. قبل از شروع به تایپ مقاله یا پایان نامه حتما این فصل را مطالعه فرمایید.
  • برگه Mailings : این برگه برای  تولید نامه کاربرد دارد. به عنوان مثال می توانید یک نامه بسازید که در یک خط نوشته شده “جناب آقای …”  و با یک تنظیم ساده 100 نامه که به جای … نام افراد مورد نظر نوشته شده است تولید شود.
  • برگه Review : این برگه برای کنترل موارد املایی و گرامری ،آماری ، ترجمه متن ، توضیحات ، اصلاح سندهای دارای چند نویسنده ، مقایسه و ادغام سندهای چند نویسنده کاربرد دارد.
  • برگه View : این برگه برای تعیین نمایش های مختلف صفحه ، نمایش و یا عدم نمایش ابزارهایی مانند خط کش ، خطوط راهنما و … و یا بزرگ نمایی صفحات ، جابجایی بین چند سند ک باز هستند می باشد.
  • برگه Help : این برگه مربوط به راهنما و پشتیبانی Office می باشد.
  • برگه های افزونه ها

شما می توانید با نصب یکسری برنامه های جانبی قابلیت هایی را به مجموعه Office اضافه کنید ، به عنوان مثال من در سیستم خودم نرم افزار شرکت پرنیان که مربوط به تقویم شمسی آفیس می باشد و نرم افزار کتابخوان Foxit Reader PDF را نصب دارم ،لذا 2 برگه به نام های Parnian  و Foxit Reader PDF  در آفیس من وجود دارد که در کامپیوتر شما اگر این نرم افزارها نصب نباشد وجود نخواهند داشت.

 

نکته: ممکن است مکان برخی از آیتم های برگه ها در کامپیوتر شما متفاوت از تصویر ما باشد ، زیر Word این گزینه ها را با توجه به رزولوشن صفحه نمایش می چیند. نگران نباشید این تغییر جزئی است مثلا ممکن است در یک کامپیوتر دو آیتم یک برگه در کنار هم باشند و در کامپیوتر دیگر زیر یک دیگر قرار گیرند.

منابع

○ تجربه‌های شخصی

Udemy

آموزش ICDL – گواهینامه بین المللی کاربری کامپیوتر با یادگیری 7 مهارت اساسی

با دوره آموزش ICDL در 12 ساعت مبانی IT ، ویندوز 11 ، اینترنت و مهندسی جستجو، آفیس 2021 (ورد، اکسل، پاورپوینت و اکسس) را یادبگیر و گواهینامه دریافت کن. فیلم 2 دقیقه‌ای زیر را ببین تا بیشتر با دوره آموزش ICDL و کاربرد آن آشنا بشی



محصولات

اخبار و مقالات آموزشی

محمد رضا صفرنواده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

63٪ قیمت اصلی 797,000تومان بود.قیمت فعلی 297,000تومان است.
99٪ قیمت اصلی 49,900,000تومان بود.قیمت فعلی 499,000تومان است.
ناموجود
1,990,000تومان
299,000تومان
20٪ قیمت اصلی 249,000تومان بود.قیمت فعلی 199,000تومان است.
499,000تومان
199,000تومان
199,000تومان
199,000تومان
199,000تومان
99,000تومان
55٪ قیمت اصلی 330,000تومان بود.قیمت فعلی 148,500تومان است.
سبد خرید